3 Ekim 2010 Pazar

Kendi Süsleme Kumunuzu Yapın

Malzemelerimiz tuz, gıda boyası ve su. Evet sadece bu kadar :)


 

Sizi içeri alalım...


 

Yapımı:
Dekoratif kumu biliyorsunuz çiçek diplerinde saksılarda mumluklarda renk renk çok sık görüyoruz. Karıştırılıp ve ya sıra sıra eklenerek hoş görüntüler yapılıyor ben de evde bu dekoratif kumların yapımını denedim. Renk sayım az olmasına rağmen ortaya çok başarılı bir çalışma çıktı. Maliyeti çok düşük olan bu renkli dekoratif kumların yapımı şöyle..

Bir miktar ince tuz ne kadar dekoratif renkli kum görünümü istiyorsanız o kadar Gıda boyası
su
Kumların hoş kokulu olmasını istiyorsanız koku esansı ben kayısı yağı kulandım

Renklendirilecek tuzu bir karıştırma kabına alın musluğu damla damla akacak şekilde ayarlayın ve tuz kasesini altına getirin sadece tuzu ıslatacak kadar su kullanın yani nemlenmiş tuz görümünde olsun toz ya da sıvı gıda boyasından çok az ekleyin ve iyice karıştırın.Bu aşamada kokulu esanstan bir iki damla yeterli olur.

Balkona güneş altına gazete üstünde kurutun (bu havada bir saatte bile kurur) imkan yoksa fırında kurutabilirsiniz ama fırında kurutulan tuz daha koyu renkli oluyor Ben fırını denemek için kırmızı tuzu kullandım gördüğünüz gibi neredeyse bordo oldu. Kuruyan tuzları eleyin ve istediğiniz yerde kullanın hepsi bu..Bende kırmızı yeşil renkli vardı bu renkler çıktı siz de sarı mavi gıda boyaları ile renk renk tonlarda tuz kumlar hazırlayabilirsiniz.
Not: Kalın tuzdan da hazırlayabilirsiniz ama renkleri eşit olmayabiliyor beyaz tuzu da renk kombine etmek için yine kullanabilirsiniz.

 Buradan buldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder