30 Eylül 2010 Perşembe

Bebekler İçin Kolay Bere

Yapılışı içeride...

Orjinal yapılışı aşağıda ama benim kullandığım bebe yünü (Nako Baby) ince geldiği için biraz küçük olunca ben kendi ölçülerimle yaptım.

Nako Baby yün ve 3 mm tığ kullandım. Çok sıkmadan ördüm.
Sıra sonları tamamlandığında birleştirme yapmadan devam ediyoruz.

(Başlarken delik olmaması için sihirli halka yaparak başladım. Yapılışını incelemek isteyenler için buraya videosunu eklemiştim.)
(HDC-Half Double Crochet yapımını incelemek isteyenler de buraya bakabilirler.)

1. sıra: Sihirli halka tekniği ile 10 HDC yapın. - 10
2. sıra: Her HDC ilmeğini arttırın - 20
3. sıra: 1 HDC, 1 arttırın - 30
4. sıra: 2 HDC, 1 arttırın - 40
5. sıra: 3 HDC, 1 arttırın - 50
6. sıra: 4 HDC, 1 arttırın - 60
7. sıra: 5 HDC, 1 arttırın - 70

8 - 25. sıra arası: Her ilmeği HDC örün. - 70

HDC: Half Double Crochet - (Sanırım bizde tekli trabzan olarak geçiyor)


Daha sevimli olması için üst kısımlarına da 2 kulak yapıp diktim.

Kulak Yapılışı: (2 adet)

1. sıra: Sihirli halka tekniği ile 5 HDC yapın. - 5
2. sıra: Her HDC ilmeğini arttırın - 10
3. sıra: 1 HDC, 1 arttırın -15
4. sıra: 2 HDC, 1 arttırın -20
5 - 7. sıra arası: Her ilmeği HDC örün. - 20
Uzun bir ip payı bırakarak kesip bitirin. Bu payı kulaklarımızı dikmek için kullanacağız.

İki yüzeyini birbirine bastırın ve şapkanın iki yanına dikin.



Orjinal tarifi ise aşağıda (Kulaksız):

Basic Baby Beanie

Materials:
  • Lion Brand  Wool-Ease (197 yd/180m
    per 85 g/3oz skein); about 50 yds per hat. Hats shown in Denim.
  • H/8 -  5.00mm hook
Gauge: 12 sts x 10 rows in hdc = 4″

Size: Newborn (to fit approximately 15″ head)

Abbreviations
  • ch = chain
  • hdc = half-double crochet
  • inc = make two stitches in next st
  • sc = single crochet
  • sl st = slip stitch
Note: US pattern conventions used.

Directions:

Do not join rounds.

Rnd 1: Ch 3; make 8 hdc in 3rd ch from hook.
Rnd 2: [Hdc inc in next st] around. (16 hdc)
Rnd 3: [Hdc in next st, hdc inc in next st] around. (24 hdc)
Rnd 4: [Hdc in next 2 sts, hdc inc in next st] around. (32 hdc)
Rnd 5: [Hdc in next 3 sts, hdc inc in next st] around. (40 hdc)
Rnds 6-15: Hdc in each st around.

To finish, sc in next st, sl st in each of next two sts.
Finish off, weave in ends.
These hats are very quick to make (I made both of them last night while Greg tried out a new video game), and you could easily make two out of a  ‘standard’  110-yard skein of worsted.


Buradan buldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder